Din hjemmeside kan bruge linkbuilding på flere forskellige måder. Linkbuilding består af både interne og eksterne backlinks fra din egen og andre hjemmesider.
Når en søgemaskine som Google forsøger at matche søgninger med hjemmesider med relevant indhold, vurderer den både indholdet og troværdigheden af de mulige resultater. Og her er links en faktor, der kan bruges aktivt i din SEO-strategi.
Backlinks er aktive hyperlink fra én hjemmeside til en anden. Ved at skabe forbindelser med links mellem hjemmesider får din hjemmeside referencer, der øger pålideligheden for søgemaskiner.
Det er dog afgørende, at du har backlinks fra andre troværdige kilder, så indholdet regnes for værdifuldt af søgemaskinerne. Derfor skal både de eksterne hjemmesider og backlinks være relevante og værdiskabende i søgemaskinernes algoritmer.
Backlinks bliver i linkbuilding tekster markeret med en ankertekst. Ankerteksten vil fungere som det aktive link, som besøgende kan klikke på. Når de klikker på ankerteksten, vil de blive sendt til enten en anden hjemmeside eller andre sider internt på din hjemmeside.
Når eksterne hjemmesider linker til din med gode backlinks, er det med til at højne troværdigheden for søgemaskiner. Derfor vil din hjemmeside blive rangeret højere i søgninger, end hvis du ikke gjorde brug af linkbuilding.
Når du benytter dig af linkbuilding tekster, vil det fungere som et kvalitetsstempel for søgemaskiner, når de skal udvælge de rette resultater til menneskerne bag skærmen. Backlinks til din hjemmeside vil markere, at siden er troværdig og relevant for dem, der specifikt leder efter dine produkter eller services.
Fordelen ved at gøre brug af linkbuilding tekster er, at du rangerer højere på søgemaskiner og derfor får en større eksponering. Ved at have backlinks til din side på både blogs og andre eksterne hjemmesider, får din hjemmeside mere troværdighed i søgemaskinernes algoritmer.
Når din hjemmeside rangerer højere, vil du få en større organisk trafik på hjemmesiden.
Hvis linkbuilding skal være succesfuldt, skal både tekst og links være af høj kvalitet, så hjemmesidens profil fremstår naturlig. Har du ikke en naturlig linkprofil, vil algoritmerne opfange det, og det vil skade din hjemmesides rangering. Derfor er det afgørende, at du bruger taktikken rigtigt – og får lavet gode og unikke teksterne med relevante links og kilder.
Hos Dintekstforfatter kan vi hjælpe dig med at levere værdiskabende indhold af høj kvalitet, der booster linkbuilding. Vi sikrer, at hver eneste tekst er unik, så søgemaskinerne rangerer netop din side højt, når den sorterer de uendeligt mange muligheder.
De fleste benytter i dag søgemaskiner som Google, når de leder efter noget specifikt online. Søgemaskinerne har avancerede algoritmer, der på baggrund af flere faktorer rangerer hjemmesiderne efter, hvilke søgeord der er tastet ind i søgefeltet.
Når du vil optimere din hjemmeside med linkbuilding tekster, er det de følgende faktorer, der er relevante at have in mente:
Søgemaskinerne er i dag så avancerede, at de kan sortere plagieret indhold fra; det gælder også for tekster, der er oversat. Teksternes indhold skal derfor være unikt, så det højner troværdigheden.
Vores skribenter leverer unikke tekster, hvor indholdet passer med både publiceringsdomænet og de links og søgeord, der skal integreres.
Der er flere elementer, du skal overveje, når det kommer til links. Det er både vigtigt at have øje for:
Derudover skal de links, du benytter, være pålidelige i søgemaskinens algoritme.
Links er kun en del af de faktorer, der bestemmer rangeringen på søgemaskinerne. Det er dog en afgørende del, hvor der bør være fokus på kvalitet over kvantitet.
Søgeordet er med til at sikre, at indholdet er relevant for både din hjemmeside og linket. Når et menneske laver en søgning, er det søgeordene, der er afgørende for, hvilke resultater, der bliver vist.
Hos DinTekstforfatter har vi helt styr på, hvordan man skruer en tekst sammen, så den bidrager til linkbuilding med effektive søgeord i de rigtige mængder tilpasset til søgemaskinerne.
Som udgangspunkt er linkbuilding tekster lavet til søgemaskinerne. Det er derfor ikke alle tekster, der bliver læst af mennesker – men det vil ske. Selvom teksterne ikke er skrevet decideret for læseren, er det dog stadig vigtigt, at teksterne er unikke, og at indholdet er relevant for både kilde og link.
Du kan sagtens anvende linkbuilding tekster på en måde, der følger retningslinjerne både for søgemaskiner som Google, men også dansk lovgivning. Der er dog også metoder, der både kan være i strid med markedsføringslovgivningen og retningslinjerne hos Google.
Benytter du dig af annoncering, skal det være tydeligt, ellers overtræder du markedsføringsloven. Nogle former for linkbuilding kan kategoriseres med annoncering, selvom det ikke nødvendigvis er markeret.
Det er op til dig, om du vil gøre brug af SEO-taktikken – du skal bare sørge for, at du gør det på en måde, der både er lovlig og giver resultater på bundlinjen. Og her kan vi hjælpe dig.
Hvis du skal bruge tekster til linkbuilding, står vi hos DinTekstforfatter klar til at hjælpe dig. Med et stort team af tekstforfattere med vidt forskellige kompetencer, kan vi sikre, at dine tekster har relevant indhold i forhold til links, og at de matcher publiceringsdomænet.
Vi har de rette ressourcer, netværk og erfaring med at give dine tekster lift-off med professionelle linkbuilding tekster.
Mail: hej@dintekstforfatter.dk
Telefon: +45 7199 8070
Adresse: Firkløvervej 24, 8464 Galten
Bankinformation:
Regnr.: 7656 Kontonr.: 1232414
CVR: 33873611
Vi ser frem til at høre om dit projekt og at hjælpe dig med dine behov inden for skarpt indhold!
Gennem at besøge dintekstforfatter.dk så accepterer du vores cookie & privatlivspolitik samt persondatapolitik.