Produktbeskrivelser

Produktbeskrivelser, der konverterer

Står dine produkter knivskarpt? Så skal du have produktbeskrivelser, der matcher. Vi hjælper dig med at fremhæve de unikke egenskaber ved hvert enkelt produkt.

Vil du have produktbeskrivelser, der konverterer?

Sådan skaber vi professionelle produktbeskrivelser

Vi kan godt lide at levere et simpelt budskab – her er fem hurtige tips, der kan hjælpe dig med at optimere dine produktbeskrivelser:

  • Skriv informativt og sælgende
  • Henvend dig personligt til din målgruppe
  • Fremhæv produktets unikke egenskaber
  • Identificer læserens behov
  • Skriv ikke for meget – og slet ikke for lidt

Er der noget, der kræver en uddybning? Bliv klogere herunder.

#1 Gå balancegang mellem det informative og det sælgende

Når du skriver en produktbeskrivelse, skal du sørge for at informere om dit produkt – men husk, at din mission er at sælge produktet. Du er ikke ved at skrive hverken et blogindlæg eller en wikipedia-side.

Ingen gider at få kastet en spand tekniske specifikationer i hovedet, når de læser om et produkt – det er sgu for kedeligt. Nogle tekniske specifikationer er afgørende for læserens beslutning, men hold dem så korte som muligt

Du kan dog heller ikke skrive som en anden Leonardo DiCaprio på Wall Street. Find den perfekte balance mellem information og salg. Fortæl en god historie om produktet, som fremhæver, hvordan det kan være svaret på læserens problem.

#2 Skriv personlige produktbeskrivelser, der matcher din målgruppe

Hvis du forsøger at skrive produktbeskrivelser, der rammer alle, risikerer du, at du ikke rammer nogen som helst.

Har du hørt om Tone of Voice? Det er et buzz-word, der vil noget – og ligegyldigt om du har hørt begrebet eller ej, har du helt sikkert oplevet det. Nogle virksomheder har bare en hel unik måde at kommunikere på.

Hvis du lykkes med at finde din virksomheds personlige stemme, kan du:

  • få din målgruppe til at identificere sig med dit brand
  • skabe troværdighed
  • skille dig ud fra konkurrenterne

Du ved sikkert allerede, hvem du vil sælge til. Husk at tænke på det, når du skriver dine produktbeskrivelser. Nogle gange kan en teske være mere effektiv end en gravko – det er vores måde at sige less is more.

#3 Fremhæv de mest unikke egenskaber

Tag lige et kig på dit produkt – ligegyldigt om det er et par sorte strømper eller en højteknologisk maskine, har det helt sikkert noget unikt over sig. Hvad er det?

Efter du har identificeret de vigtigste og mest unikke egenskaber, bør de gennemsyre budskabet i produktbeskrivelsen. Det er med til at sikre, at du holder beskrivelsen simpel. Der skal ikke mere end ét godt salgsargument til, før varen ryger i kurven.

Sørg for, at det sidste din læser ser i din tekst, er en nedkogt, skarp formulering, der opsummerer præcist, hvorfor læseren mangler dit produkt. Ét brandvarmt argument er bedre end 10 lunkne.

#4 Find ind til kernen af læserens behov

Kan du huske de unikke egenskaber, du fandt frem til i punkt 3? Tag et kig på dem igen. Dem kan du bruge til at finde ind til læserens behov.

Lad os sige, at du sælger solcreme. Den bedste solcreme – bevares.

I det sidste punkt fandt du frem til, at din solcreme var unik, fordi den beskytter mod solens stråler i op til 12 timer. Det kan være, at du skriver:

”Vores solcreme beskytter din hud i op til 12 timer”

Det er et fint argument, men det kan blive endnu mere effektivt. Tænk på læserens behov, og hvorfor læseren er landet på netop dette produkt.

Match så behovet, og løs problemet:

”Slip for frygten og ubehaget ved solskoldning med vores solcreme,
der beskytter dig hele dagen”

#5 Omfang, information og detaljegrad

Synes du, at denne beskrivelse er lang? Det er fordi, det er kompliceret at skrive en god produktbeskrivelse – trust us, vi har prøvet det et par gange.

Du bør tænke over dit produkt, når du beslutter dig for, hvor meget du skal skrive. Er det et meget kompliceret og dyrt produkt? Så vil læseren også være villig til at læse mere inden køb. Det er en katastrofe, hvis du ikke kan tilbyde dem al information – for så smutter de over til nogen, der kan.

På den anden side er der ingen grund til at skrive side op og side ned, hvis du sælger et simpelt og billigt produkt. Det samme gælder for kategoribeskrivelser.

produktbeskrivelser

Lad os samarbejde om dine produkttekster

Vi er klar til at hjælpe dig med at sælge mere. Hvis du sørger for skarpe produkter, tager vi os af resten. Vi arbejder ud fra ovenstående principper og optimerer teksten med de rette søgeord og den mest bruger- og SEO-venlige opsætning.

Vi er klar til at levere – og til at bevise det for dig. Derfor tilbyder vi no cure no pay på din første tekst op til 1.000 ord. Hvis du ikke er tilfreds, tager vi teksten tilbage. Kontakt os, så giver vi et godt tilbud

Cookie politik

Gennem at besøge dintekstforfatter.dk så accepterer du vores cookie & privatlivspolitik samt persondatapolitik.